Nytt från Alice Ekström.

I december kommer en ny historiska romance från Alice Ekström. Extra roligt tycker jag att det är eftersom både författaren och boken har anknytning till Helsingborg eftersom jag bor strax utanför. 🙂

img_1499

De fina omslaget är formgivet av Jennie Liljegren och boken släpps precis som Alice förra bok; Revolutionens ros av HarperCollins.

Saxat från omslaget;

Helsingborg, år 1708.

Hedvig Edin har en gåva. Hon är en skicklig utövare av örtmedicin och har sedan barnsben lärt sig läkaryrkets knep av sin pappa. Hedvig vill inget hellre än att få utöva sitt yrke, men i den tid hon lever finns inte utrymme för drömmar. Den viktigaste uppgiften för en kvinna är att gifta sig och föda barn. Folk kallar henne redan för häxa bakom hennes rygg och hon behöver inte ge dem mer anledning att skvallra …
När Hedvig möter prästen Nikolaus Vikander tänds ett hopp i hennes hjärta. Men ingen av dem kan förutspå de oanade konsekvenser som mötet får. Det är inte bara himlastormande känslor som väcks till liv utan också konflikter på liv och död och snart inser de att de måste strida mot både familj, värderingar och plikter för att få en chans att vinna lyckan.

Visst låter den bra? Sen sträcker jag lite malligt på mig för jag är citerad angående den tidigare boken av Alice på baksidan av den nya. 🙂 Ni hittar recensionen av Revolutionens ros här; Boktips – Revolutionens ros av Alice Ekström

Ha nu en fantastisk torsdag alla bokälskare där ute.

 

//Veronica

En kommentar på “Nytt från Alice Ekström.

Lämna en kommentar